En dag på landet



Lija på landet igår.

Igår var vi med Will till barnläkaren i Enköping. Han skulle dit på återbesök för att kolla så att öroninflammationen var borta och det såg så fint ut. Hon tyckte att han är en väldigt vaken och närvarande kille, vilket han är. Han lysnar så noga när man pratar med honom och snackar mycket själv med. Han väger nu 6900  gram och är 66 cm lång.

Efter läkarbesöket åkte vi vidare till alla mormödrar ute i skogen. Med alla så menas att det var min mamma, min mormor och min gammelmormor. Sala hade högst temperatur i hela landet igår så jag kan lova att det var svettigt där ute i skogen, men trevligt som alltid. Lija matade hönsen, plockade ägg och strosade runt och donade med lite av varje.

Gammelmormor, som fyller 97 i år (!!!), ville absolut inte missa vårat besök och bokade om sina planer och kom ut i värmen.  Hon är helt otrolig! Klarar sig i stort sett helt själv, är social och ute på aktiviteter varenda dag så gott som. Men det som är mest fascinerande är hennes livsglädje och positiva energi. Hon ser fram mot saker och lever verkligen livet. Ja hon är verkligen en förebild.

Idag har vi varit och badat och grillat hos farmor och farfar. Barnens kusin Tilda var också där och Lija älskar henne. Hon är, som jag sagt förut, så duktig med småttingarna och tar det lugnt och hjälper till. Bästa kusinen man kan ha!

Ytterligare en suverän semesterdag till ändå och nu blir det definitivt sängen.



Lija och Will myser i hängmattan.



Jag, Will, Lija och jycken Zodiak kikar på hönsen.



Will kisar.



Min mormor till vänster som är 76 år, min gammelmormor som blir 97 i november och så lille Will.

De tre sista korten är tagna av min mor.


Kommentarer
Postat av: Annika

Vilka fina kort! Åh vad lik dig han är, Will :) Superlik. Fräsch gammelmormor måste jag säga med!

2010-07-16 @ 15:43:07
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0