Första smakisen - check!



Imorgon blir Will fyra (!!) månader så idag tjuvstartade vi med en liten smaksked havregröt. Han verkade förstå vad det handlade om när jag höll fram skeden och gapade och kastade sig över den . Han smackade och smakade och verkade tycka att det var helt okej.

Hade det inte varit för att Lija har celiaki och det är ärftligt så hade jag nog inte börjat så här tidigt med smakportioner denna gång. Men nu är det viktigt att införa gluten medans jag ammar och eftersom jag inte vet nu hur länge jag kommer att göra det så körde vi igång direkt.

Nu är vi semesterfirare här hemma och vad passar inte bättre än att starta den med en ( förmodligen ) grym fotbollsmatch och fint väder!



Kommentarer
Postat av: Fröken M

Kul med smakportioner, jag väntar spänt tills det är dags för oss! Viggo är bara 3 månader så än dröjer det lite... Ha en riktigt skön dag =)

2010-07-05 @ 15:20:28
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0