Oledolyckan



Idag blev jag en otrevlig erfarenhet rikare, Lija gjorde ordentligt illa sig för första (!!) gången i sitt liv. Hon körde omkull på trehjulingen, fastnade med armarna på något vis och kunde inte ta emot sig med armarna så hakan och underkäken fick ta smällen.
Det bokstavligen sprutade blod ur munnen på henne och hon gallskrek i en halvtimme skruttan.

Då kände jag mig otillräcklig, med Will i selen, väskor i händerna och hon som ligger blödandes på marken. Det var bara att kasta väskorna, upp med henne för trappan ( hatar den för övrigt ), skölja ur munnen, kolla så att alla tänderna var kvar och det var dom gudskelov.
Det tog ett tag innan blodet slutade att forsa men till slut så.

Men puh vilken pärs! Helt nedblodade alla tre, skrapsår på hakan och en megafläskläpp senare så inser jag att vi klarade detta med.

Tur i oturen att vi slapp akuten idag när vi var ensamma hemma utan någon som kunde köra oss, jag har skamligt nog inget körkort. Ännu, ska tilläggas.

Lite svårt har det varit med maten efter det, konstigt vore väl annars. Men när jag gav henne juice i ett glas så sa hon Neeej och sprang iväg och hämtade ett sugrör. Ja hon är klipsk vår dotter.

Kommentarer
Postat av: Annika

Nämen vilken otur :( Åh vilken pärs med en liten i selen samtidigt!Tur att hon har en sån duktig mamma :) Ja många gånger nu som man önskat man hade körkort....

Kram

2010-07-07 @ 07:59:48
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0