Semesterlunk



Bilderna får tala för sig - vi är på semester och har verkligen kommit in i semestertempot nu. Lija stormtrivs att vara på stranden och är ett riktigt badmonster i vattnet. Hon tror att hon kan hoppa i lite varsom, från bryggorna och till och med hopptornet. Knasunge!

Trots UVdräkt och spf 50 så har hon fått färg på armar och ben. Solen är stark så var försiktiga!



Som ni ser på min hudfärg så tillbringar jag all tid i skuggan. Det gör mig inget då solen egentligen bara gör skada, fast det är klart det vore fräscht med en bränna.


Kommentarer
Postat av: Annika

De får färg hur man än gör,Cindra har fått jättemycket färg eftersom vi är ute dagligen. Det viktiga är ju att de inte bränner sig å blir röda. Vi har uv-badkläder å solhatt samt smörjer. Funkar prima. Köpte armpuffar i sala med och en flytgrej som man sätter i henne i å drar med ut så man kan doppa sig själv :)Skitbra! Vilka härliga bilder på er. Gillar även Nickes bränna..haha! Ha så mysigt! KRAM <3

2010-07-10 @ 10:24:29
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/
Postat av: Emma

Lija har inte fått någon färg alls än så länge, fast vi är ute dagligen. Jag drar på spf 50 och uvdräkten på de. Overkill kanske men man kan inte vara säker nog tycker jag. En dag när vi var och badade så glömde vi sätta på solhatten. När vi kom hem så var hon snudd på röd i hårbotten!!! Hon är så himla blek och ljus i hyn så jag tror att minsta lilla bränna skulle skada henne. Så jag kör på de säkra före de osäkra. Smörjer efter varje bad och så.

Jag ser många som inte har uvdräkt på sina små och jag förstår faktiskt inte varför? Skön säkerhet tycker jag plus att när man som vi har små tjejjor så slipper man sand och shit på ställen där det inte hör hemma...

2010-07-11 @ 01:15:53
URL: http://livetmedlija.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja men lite färg skadar ju inte så länge de inte bränner sig på kuppen.Hon är ju ute från 7 på morgonen till 19 på kvällen i princip. Cindra får springa naken ibland med, men aldrig bränt sig eftersom man smörjer. Hon springer och sätter sig näck i sandlådan å får hela underredet fullt med sand men efter ett dopp i poolen sen så är det med kirrat :) När vi var små var det aldrig tal om badkläder knappt ;)Men håller med om att ha kläder på när det är som varmast :) Hoppas ni har det mysigt!

2010-07-11 @ 12:31:07
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0