Sommar sommar sommar



Ja nog är det sommar allt, termometern visar på 23 grader ute nu när klockan nästan är elva. Det vore egentligen tillräckligt dagtid...

Skönt är det iallafall att N har semester så vi kan hjälpas åt med barnen i hettan. Lija vill och kan ju vara ute, Will varken kan eller vill vara ute så vi får oftast dela på oss. Men på kvällarna njuter vi av den ljumna luften och barnen är inte alls så slöa som på dagen.

Nu ska jag leta utemöbler till "vår" lilla plätt här utanför under äppelträdet. De ska inte vara allt för fina och stöldbegärliga. Will och jag brukar ligga där på en filt och kolla på galningen (Lija) som trampar runt på sin trehjuling i den stekheta solen. Ja hon kan faktiskt det nu! Så nöjd, så nöjd är hon och hon ska bara cykla och cykla.



Plockar vinbär på kvällskvisten. Busigt när man får gå ut i bara blöja! Knasig är hon också för hon vill bara äta de gröna, omogna bären.



Lija med sin trogna följeslagare - Grävling.



Lycka att springa runt utan kläder och plocka sina egna vinbär.



"Vår" lilla plätt med äppelträdet.



Pappa N och Will kör flygplanet.



Medans terroristen häller vatten på pappa.



Jordgubbarna är billiga nu, 15 kronor litern för svenska, så vi kokade egen kräm med jordgubbar och passionsfrukt samt en jordgubbssylt. Lija assisterar som vanligt.



Will kollar in vinbärsbusken.



Cooling!


Kommentarer
Postat av: ulrika

Tack! =) jo, jag har verkligen fastnat för ringar som har stenarna på det där sättet =) Vilken fin liten gräsplätt ni har, om jag vore er skulle jag hitta ett par riktigt mastodontmöbler som säkert finns på blocket om dom ni inte vill att dom ska vara stöldbenägna =)

2010-07-05 @ 07:32:35
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: patricia

Hihi ja men visst är dom kanon! Mina luktar päron! Härlig lukt när man dammsuger =)

2010-07-05 @ 21:02:55
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Camilla

Härligt somriga bilder!



Fin blogg också!



/Camilla

2010-07-07 @ 21:32:21
URL: http://vitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0