Will trivs på stranden



Ja han gör faktiskt det, säkert därför att det fläktar plus att det är så mycket att kika på. Så fort/om solen går i moln så springer jag ner med honom till strandkanten och låter honom svalka sig lite. Då blir han helt bananas och sprattlar och skrattar som tokig. Två badgalna barn bor det i den här familjen.

Dagens strandbesök innehöll trevliga ingredienser såsom simmande snokar, ilskna getingar, broms stora som undulater och huggmyror. Men vi hade det underbart ändå, som vanligt.

Lija visade upp ytterligare kunskaper ifrån babysimmet. Hon kom springandes emot mig i ganska djupt vatten. Jag såg att hon säkert skulle ramla innan hon hann fram till mig men jag tänkte att jag skulle kolla hur hon hanterade situationen. Visst ramlade hon och hamnade under ytan. Men ingen panik utbröt utan hon ställde sig instinktivt upp och försökte simma/sträcka sig efter en poolkant, såsom hon lärt sig på babysimmet. Ingen kallsup och ingen gråt. Duktiga Lija!



En ganska så folktom strand på Härjarö föll valet på idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0