En hjälpande hand...eller?



Storasyster "hjälper" sin lillebror med nappen, eller inte... Om ni undrar varför han har mössa på sig inomhus så är det inte för att det är kallt utan för att han har haft kräm mot skorven i huvudet hela dagen. Jag tvättade bort den ikväll och allt försvann, skönt.

Hon är väldigt hjälpsam med Will men hennes definition av att hjälpa är inte alla gånger densamma som min. Men från att ha varit VÄLDIGT svartsjuk och gett honom tjuvnyp hela tiden så har hon faktiskt börjat uppskatta honom mer. Nu är han ju lite mer "bebis", han sitter upp i mitt knä, han skrattar åt henne och blir glad när hon kommer och vrålar heeeeej en centimeter i från ansiktet på honom. Will är mycket intresserad av Lija och har fullt upp med att följa hennes upptåg om dagarna. Hon roar honom bra kan jag säga.

Fast det är fortfarande så att jag inte kan lämna honom liggandes på golvet till exempel. Även om jag har uppsikt över dom hela tiden så är hon snabb och kan inte skilja på att vara hårdhänt eller inte. Så det blir mer bära med honom nu än vad det var med henne när hon var bebis. Jag tar med honom vart jag än går här hemma.

Babysittern, som han för övrigt älskar, trycker hon ner till golvet så att den far upp som en katapult. Tur att det är säkerhetsbälte i den kan jag säga...

Imorgon är det dags för Wills tremånaderskontroll samt första vaccinationen. Hoppas att han brås på Lija och inte reagerar på sprutorna.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha, förstår att det inte är så kul. Men det låter väldigt kul när hon trycker ner babysittern, fniss.

2010-06-01 @ 23:39:23
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com
Postat av: Annika

Hahahaha..alltså förlåt men just beskrivningen av katapulten fick mig att sätta kaffet i halsen. Fyfan vad jag skrattar!! OMG!

2010-06-03 @ 07:41:44
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0