Pysseltjej



Lija kan hålla på och pyssla i evigheter. Som till exempel hälla vatten från en kopp eller liknande till annat. Hon kan sitta på balkongen länge och greja med vatten i en hink, så lägger hon i en massa blomblad till exempel och springer och hämtar en visp från sitt lilla kök. När man kommer ut och kollar nästa gång så har hon gjort värsta dekokten. Knasfia!

En sak som är säker när man får två barn tätt är att den äldre, Lija, blir väldigt duktiga på att leka själva och använda och utveckla sin fantasi. Alla som känner Lija vet att hon har varit som en igel på mig men det har förändrats mycket nu sedan Will kom.
Visst, en del beror säkert på hennes celiaki men det har samtidigt varit väldigt nyttigt för henne med lite "konkurrens". Hon får ju självklart fortfarande lika mycket kärlek och all min tid så fort jag bara kan men däremellan så grejar hon på själv och har blivit väldigt duktig på det.

Jag tror generellt att det är väldigt bra för barn med syskon och att inte vara ensambarn. De lär sig att bli självständiga, dela med sig och samspela. Jag curlar ändå med Lija så det räcker till men Will förhindrar det en aning vilket är bra;)

Will fick sin första vaccination idag. Det gick bra men han fick lite efterföljande feber nu på kvällen.
Mycket riktigt så hade han ökat väldigt bra i vikt och lagt på sig 400 gram (!!) på två veckor. Normalt nu är att de går upp 500 gram i månaden. Så jag är så stolt så!







Här skulle hon posa med kinden i ena handen men de blev lite knasigt som ni ser, men lika söt för de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0