En sjukling & en spindelman



Lille brossa är ute och går. Han tar bestämda kliv framåt.

Här är det sjukt igen därav dålig uppdatering. Lija fick feber igår på dagen och natten till idag så stod termometern på 40,5. Hon var bokstavligen kokhet och skakade som bara den. Jag blev jätterädd först när jag såg siffrorna på tempen men lugnade mig när det gick att kommunicera med henne och när jag märkte att hon var med.

mitt i natten satt vi nere i soffan hela lilla familjen och käkade Piggelin, bästa medicinen.

Hela natten har hon sovit på N eller mellan oss så vi har inte direkt frusit kan jag säga.

Morgonen startade med en olycka, hon hostar så illa och har så mycket slem så att hon spyr upp det för att bli av med det. Hon har svårt att äta och har mest druckit och ätit glass under dagen.
Trots fortsatt feber idag så är hon ändå pigg och glad, hon är en riktig kämpe vår dotter måste jag säga. Knappt allmänpåverkad trots att hon har så hög feber.
Jag tror att det är så att hon är så härdad utav celiakin. Hon kommer nog ihåg att hon mådde så dåligt och tycker inte att det här är någonting i jämförelse.

Håll nu tummarna att inte Will blir smittad.

Will är pigg och glad. Nu sitter han nästan i vårt knä utan stöd, skrattar för jämnan och snackar. Han vil bara bli buren framåtvänd eller så vill han stå/gå. Han är en aktiv och glad liten kille, ett riktigt litet charmtroll.





Will testar sina nya leksaker som han har fått av farmor och farfar. Det är armband och strumpor med djur på som prasslar och pinglar. Han gillar dom verkligen och sprattlar som bara den och försöker äta upp dom.
Det är inte så lätt att få han att ligga still när man fotar direkt...
Han ser lite ut som spindelmannen i sin nyckelpigedräkt ifrån PoP och sin "specialutrustning" på armar och ben.

Kommentarer
Postat av: Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

haha sötnöten! Leon har en likadan nyckelpigesuit :)

Hoppas lilla Lija blir bättre nu :( Kul att de har samma mått haha, det skiljer ju ändå några månader mellan dem.

2010-06-15 @ 16:34:51
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0