Värmebölja



Ja men fasiken vad varmt det är! Inte helt ultimat att bo i en lägenhet då direkt.Till sovrummet har vi iallafall investerat i en ac och tack och lov för det!
Allvarligt talat så vet jag inte hur vi skulle ha klarat av att få någon som helst sömn annars. Det är lite si och så med det ändå...

Att bara vara ute mitt på dagen i en lekpark eller så är inte heller det bästa när man har en liten kille som inte ska vara i solen. Dessutom är han jättekinkig med värmen. Han blir grinig, dåsig och hängig. Så vi hänger på balkongen i skuggan och Lija plaskar i poolen där. Det fungerar.

Fast det är klart man hellre hade hängt på stranden men det känns inte som ett alternativ riktigt ännu med Will. Jag är inte heller så sugen på det ärligt talat. Det lockar inte så mycket att vistas på en strand knappt fyra månader efter en förlossning plus att jag helammar. Nej någon måtta får det vara på vad man utsätter allmänheten för. Skämt åsido men ni i samma sits som mig förstår vad jag pratar om;)

N har problem med ett öra nu han med. Han har spräckt en trumhinna eller ett städ eller vad det var och äter nu penicillin. Han är helt döv på det örat och har superont. Hoppas att det går över illa kvickt för på fredag går han på semester! Fem härliga veckor!

Ja Will var det jag skulle berätta om. Vi var så imponerade av Lijas färdigheter med gåstolen, hon gick ju i den när hon var knappa fem månader. Men Will ska tydligen vara värst, han går med den nu!!! Knappt FYRA månder fyllda. Han älskar den även om han inte orkar långa stunder. Han tar fart med benen och skuffar sig fram. Häftigt!
Bara den här veckan har han gjort så mycket framsteg. Han sitter hyfsat stadigt i våra knän, vi behöver inte hålla honom. På golvet sitter han snart, det är inte lång tid kvar, lite mer magmuskler bara så;)

Förutom semester och framsteg så har även JAG fått positiv kritik från oväntat håll för min blogg som kommer medföra något spännande framöver. Håll utkik!



Knas, knas, knas! Tokfia skulle ha sitt nya hårband från MOLO på sig. Suveränt dessa varma dagar och för hår på utväxt, en liten parentes. Och så skulle hon ha trosor på sig, för det har ju mamma och halsband som Janina har gjort till henne. Värsta outfiten!



Älskar sitt hårband, slipper man hår i ögonen ju när man har en envis mamma som vägrar klippa den. Fast lite har vi friserat.



Morgongympa.



Prasslar det så är det roligt enligt Will.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0