Bebisbubbla



Här hemma råder bebismys i vår bebisbubbla. Jag glömmer både tid och rum och har slappnat av helt och hållet och bara njuter. Det var svårare första gången men nu har man lite mer koll. Will vill ( haha ) antingen ha mat, kärlek, rapa eller en torr blöja, mycket svårare än så är det inte.

Lija är fortfarande lite svartsjuk men det börjar mattas av något. Hon finner sig bra i allt det nya och har blivit lugnare nu. Det fungerar bra när man berättar och förklarar för henne att hon till exempel måste vänta för mamma matar Will men efter det så ska vi läsa boken eller vad det är hon vill. Hon förstår det mesta vi säger till henne.

På nätterna är hon väldigt närhetstörstande så hon ligger på min ena arm och Will sover helst på mitt bröst eller tätt intill mn andra sida. Tur att han inte är så stor eller tung än så länge...

Han sover väldigt bra om nätterna, vaknar ett par gånger för att äta och somnar sedan om omedelbart. Han har sovit sex timmar i sträck två nätter i rad. Det är jag inte alls van vid för Lija hade ju kolik som spädis och var vaken större delen av nätterna.
Han är så nöjd och verkar må prima.

Amningen fungerade också bra från första stund. Även denna gång har jag extremt mycket mjölk så han äter väldigt korta stunder. Jag är tvungen att pumpa ur innan jag matar honom för annars kommer det alldeles för mycket mat för lill Will. SKönt att det fungerar!

Imorgon är det dags för Lijas gastroskopi på Akademiska i Uppsala. Jag mår dåligt över att inte kunna vara med henne där men vi har diskuterat det fram och tillbaka och kommit fram till att det inte är någon bra plats för Will att vistas på. Så vi får stanna hemma och jag vet att Lija känner sig trygg med pappa.

De ska vara där redan klockan kvart i sju imorgon bitti. Då ska de först träffa läkaren som ska göra ingreppet och sedan förbereds Lija med noggrann dusch till exempel. Från och med ikväll ska hon dessutom vara helt fastande. Det blir en prövning att inte kunna ge henne natt eller morgonvällingen.

Efter gastroskopin och narkosen så kommer hon till uppvaket där hon stannar cirka två timmar för att sedan läggas in på en barnavdelning. Där blir hon kvar resten av dagen för att se så att hon kan kissa, äta, dricka och så vidare.
Förhoppningsvis så kommer de hem framåt kvällen om allt går som det ska. Hon kommer att känna av narkosen resten av dagen och förmodligen dagen efter. Ytterligare biverkningar är illamående och obehagskänsla i halsen samt dåsighet då av narkosen. Uff - mammas lilla guldklimp...



Ett stadigt tag om nappen. Han använder handen hela tiden och buffar in den igen när den åker ut.



"Lilla" nappen på plats.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch, måste vara jättehemskt att tänka på Lija och vad hon ska gå igenom. Vad jobbigt det måste vara att inte ge henne mat om hon vill ha.

Men barn är ju som tur är både tuffare och starkare än man tror oftast.

Men jag att det måste kännas jättejobbigt för dig.

2010-03-07 @ 14:07:51
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com
Postat av: emma-mamma till meja

Ah så här blir det när man läser bloggar på bloglovin. Nu fick jag svar på min fråga ju :) Hoppas det går bra för Lija imorgon!

2010-03-07 @ 14:37:50
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh Emma han är ju helt underbar!!!

2010-03-08 @ 08:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0