Nu börjar det hända grejer...



Lija matar kissen med ost.

Min bloggfrånvaro kan bara förklaras med ett ord - höggravid!
Har varit totalt orkeslös den lediga tid jag har haft plus att jag har prioriterat att umgås med min familj och framförallt min ensamtid med Lija innan Lillebror anländer.
Vilket verkar bli tidigare än beräknat...
Sedan klockan nio igår kväll har jag haft regelbundna värkar var tionde minut som fortfarande håller i sig. De varken eskalerar eller avtar så det tar tid! Precis samma inledningsfas och mönster som förlossningen med Lija. Jag trodde att jag skulle slippa en sådan lång första latensfas denna gång men icke...

Att det är "riktiga" värkar och inte förvärkar är ingen tvekan för varken vila, bad eller värktabletter hjälper. Jag har varit i kontakt med förlossningen som tror att det har startat men att latensfasen/öppningsfasen även denna gång kommer ta tid. Jag som trodde de skulle gå undan. Det enda jag kan göra är att vila och låta värkarna göra sitt jobb. För varje värk gör ju att vi kommer ett steg närmare Lillebror!

Natten som var gav ingen sömn alls med värkar var tionde minut så det bådar inte gott inför denna natt heller. Jag kan åka upp till förlossningen och få en sovdos men förra gången hjälpte den inte och jag fick hjärtklappningar så det känns inte som ett alternativ. Alternativet att bli igångsatt finns också men helst vill jag nog inte det eftersom att mina tidigare erfarenheter av det inte är så bra. Men får jag inte sova och värkarna inte blir värre så är det nog det enda alternativet...

Tittar Lillebror ut på dagens datum så får han dela födelsedag med sin farfar som fyller år idag! Grattis!

Nu ska jag återgå till att bara ta det lugnt mellan värkarna. Jag ska försöka att hålla er uppdaterade så gott jag kan. Kanske hinner jag blogga ikapp lite nu på eftermiddagen.

Lija har förresten fått tid på Akademiska för gastroskopin och de andra proverna. Måndag nästa vecka från tidiga morgonen och resten av dagen. Skönt att få det avklarat.



Lija hälsar på i affären hos farmor och grejar med galgar.



På restaurang i helgen.





Kommentarer
Postat av: emma-mamma till meja

Så spännande. Håller tummarna för att det inte tar så lång tid nu innan lillebror är hos er :D

2010-03-02 @ 20:47:23
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Linda

man hade börjat undra vad blogg frånvaron berodde på, gissade på bebis men den hade inte kommit än...

Hoppas denna förlossning inte blir lika utdragen som förra så du får vila....men det verkar ju inte va så än märker jag...



själv så vill inte min ut alls verkar det som, bara en jobbig njure som lurade en...ev igångsättning nästa vecka om de går med på det...



lycka till med lillebror när han kommer, vet ju ointe om du skriver nå mer...

kram Linda

2010-03-03 @ 12:32:20
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: Maria

Söta bilder:)

2010-03-03 @ 19:37:33
URL: http://mariaelisabethristo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0