Premiärtur





Igår blev det en premiärtur med nya vagnen i solskenet. Jag kan bara säga att vi är mer än nöjda med den. Helt suverän är den! Smidig och lättkörd trots att den är rejäl och har gott om plats till både Lija och Will. Stötdämpningen/fjädringen gjorde sitt jobb i snö och ismodden. Måtten på den är perfekta då den går in igen om alla vanliga dörrar, hissar med mera. Det känns så himla lyxigt med en ny och jättefunktionell vagn.
Tack snälla farmor och farfar för hjälp med vagnen!

I tisdags var vi på andra läkarkontrollen med Will. Allt såg prima ut, han har inte gått ner något sedan födseln. Då vägde han 3450 gram och nu var han uppe på 3530 så det är ett riktigt litet matvrak som har flyttat in hos oss.
Han sover bra om nätterna. Jag matar och lägger honom omkring elva när vi lägger oss. Han bökar in sig vid min sida och somnar ganska omedelbart. Sedan sover han till omkring klockan tre, då Lija vaknar och vill ha välling. Så då blir det fullt upp en stund med två hungriga bebisar. Direkt efter han har ätit så somnar han om och sover vidare tills det är dags att kliva upp.
Vi är verkligen inte vana vid en bebis som faktiskt sover för Lija hade ju kolik och var vaken i stort sett hela nätterna så det är otroligt skönt med en som sover.

Jag var orolig att Will skulle väcka Lija om natten men hon sover sig igenom hans skrik på mat.
Ja så än så länge flyter det på bra här hemma hos tvåbarnsfamiljen...

Vi har bytt ut all Lijas mat nu också till glutenfri och vi märker att hon blir piggare dag för dag. Mer busig och full med rackartyg. Underbart att se!

All mat fungerar bra och det är ingenting som hon har ratat hittills - skönt! Men det är lite problem med vällingen. Hon kan bara äta majsvälling nu och den är inte särskilt mättande i jämförelse med fullkornsvällingen som hon åt tidigare. Så hon vaknar ett par gånger på natten och är vrålhungrig. Det måste vi försöka hitta något alternativ till, eventuellt koka egen havrevälling.











Bra med uvskydd på sufletterna som går att fälla långt ner. Dessutom delade suffletter - kanon!



Tittut pappa! Gott om utrymme i sittdelarna.



Nöjd och galen tjej!





Kommentarer
Postat av: Matilda; Mamma till Mercedes & Leon

sötnötarna! va bra att ni blev nöjda med vagnen

2010-03-12 @ 12:13:59
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Hanna

Halloj! Vicken fin blogg!!:) GRATTIS till Will, så fin han är!!



Fick tips av Vincents mamma att kika in på din blogg! Hoppas vi ses på öppnis så man får se det lilla underverket!!



Kram Hanna och Ellie

2010-03-12 @ 12:28:15
Postat av: Camilla

Vilken jätte fin vagn. Kul att det blev den för det var väl typ din drömvagn.

Vi saknar er på öf, det är inte samma sak utan er.

Kram!

2010-03-12 @ 13:30:21
Postat av: Emma

Hanna: Vad kul att du hittade hit:) Ja klart vi ses på öppnis om en månad eller så kanske. Vill inte utsätta honom för snor och förkylningar nu i början;)



Camilla: Jaaaa det var verkligen drömvagnen så det känns hur kul som helst!

Ja vi saknar er med men snart kan vi nog ses:) Kram

2010-03-12 @ 13:34:57
URL: http://livetmedlija.blogg.se/
Postat av: Therese

så fina bilder och grattis i efterskott! Kul att ni är nöjda med vagnen, inte lätt i djungeln...vi köper nog iCandy den dagen vi har en till liten på G. Ja de sockarna verkar helt enkelt inte lätt att få tag i. Jag hoppas jag får mina stövlar imorgon annars ska jag kila och köpa dem, jag har behövt dem hela veckan då det är stora pölar ute. Jag säger till om jag hittar sockarna. kramar

2010-03-12 @ 14:03:25
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Linda

Fin vagn ni har!! jag längtar själv tills man nu kan änvända sin vagn, testade den lite idag när vi var på ett läkarbesök ¨på akis med Maya....

Hoppas allt går bra med allt!!!

Kram

2010-03-13 @ 20:31:22
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: Annika

Fina kort :) Kul att du hittat en bra vagn också. Hoppas ni får en mysig dag! KRAM

2010-03-14 @ 09:52:39
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0