Soft söndag



Farfar och Will.

Slapp söndag som startade med lång sovmorgon för mig och Will som vanligt. N tar alltid upp Lija och låter oss sjusovare ligga kvar och mysa. Sedan brukar Lija och han väcka oss och oftast är då frukosten på g och en varm kopp med te väntar på mig framför tvn. Hur ska jag kunna anpassa mig till ett liv själv hemma på morgonen? Skämt åsido - det ska nog gå alldeles lysande.
Men min man är faktiskt helt underbar och tar hand om det mesta här hemma plus att han busar med Lija hela dagarna. Det ska han han ha en stoooor eloge för. Mesta delen av min tid går ju åt till att amma och bära runt på Will, precis som det är i början med en nyfödd.

På eftermiddagen tog vi en promenad till farmor och farfar och fikade. Supermysigt och Lija tyckte det var jätteroligt. Mindre skönt för mig att promenera i backar kände jag då fogarna ännu inte är som de ska vara men skönt ändå med frisk luft och att röra på sig.

Imorgon ska vi till barnsjukhuset i Uppsala och få de slutgiltiga provsvaren på Lijas biopsi. Vi ska även träffa en dietist, jag hoppas att det blir givande.



Lija på väg att hämta vagnen i vårt förråd.



Lija somnade på vägen hem, det plus övergången till sommartid rubbade rutinerna lite ikväll men vad gör väl det. Förresten så har hon ofta kissat igenom både blöja och pyjamas på morgonen när hon vaknar, ibland byter jag på henne på natten. Tips? Finns det några blöjor som passar bättre om natten? Har provat Pampers så kallade nattblöjor men inte heller de funkade.



Jodå, Will är oftast en väldigt lugn liten herre men vill Will så kan han också skrika och bli förbannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0