Välkommen till världen Lillebror!

I onsdags morse klockan 04:41 kom Lijas Lillebror och vårt andra mirakel till världen.
Tolv dagar innan beräknat datum men dagen före det datum jag beräknade själv innan vi hade varit på rutinultraljudet... Så kanske mitt datum var mer riktigt. Jag har hela tiden trott att han ska komma tidigare än den 15/3. Nu blev det 2010-03-03.

Bilder och en mer utförlig förlossningsberättelse kommer vid tillfälle för här hemma råder babylycka, mys och försök att få till någorlunda rutiner.
Men allt gick bara bra och andra förlossningen är verkligen en helt annan sak. Jag kände mig mycket säkrare i mig själv och vad det var jag skulle göra. Lite tufft blev det mot slutet men det tar jag som sagt i ett senare inlägg.

Han, som fortfarande inte har fått något namn, vägde 3450 gram och mätte 50 cm. Han mådde jättebra och var så fin i färgen och slät i huden. Han skrek inte så mycket när han kom utan "snackade" mest och tittade nyfiket på oss.

Lija verkar ta det hela med ro, hon var ganska "spattig" igår när vi kommit hem, upprymd. Det har varit mycket för henne de senaste dagarna så det är inte så konstigt. Men idag verkar hon ha funnit sig mer i situationen.

Det var en liten snabbrapport men jag återkommer snart med bilder och mer detaljer och förhoppningsvis ett namn...

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till lillebror...va glad jag blir för er skull..nu e väntan över....

Många grattis kramar från mig..

2010-03-04 @ 15:38:12
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Grattis till lillebror!:)

2010-03-04 @ 16:14:46
URL: http://blondispia.blogg.se/
Postat av: emma-mamma till meja

MASSA grattis till er nya familjemedlem :D

2010-03-04 @ 16:45:37
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag är så glad för er skull och ser verkligen fram emot utförligare förlossningsberättelse.

Men njut nu och ta det lugnt. Skönt att det verkar ha gått så bra och att ni fick komma hem så fort.

Kram!

2010-03-04 @ 17:06:15
Postat av: Jonna

Grattis, vad kul:) Blir kul att höra namnet sen, även förlossningshistorien.

2010-03-04 @ 20:02:24
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com
Postat av: Anonym

hej emma

stort grattis till eran familj, kul med ett litet syskon. Hoppas allt är bra och att vi får en rapport och lite foton snart.

kram veronica

2010-03-04 @ 21:09:59
Postat av: Fia

Stort grattis! Ta er tid att njuuuuta av den allra första tiden tillsammans! Väntar med spänning på förlossningsberättelsen:)! Ta hand om er! Kramar

2010-03-04 @ 21:26:37
Postat av: Carola

Stort grattis till erat andra mirakel!! :)

2010-03-05 @ 07:13:57
URL: http://carolalola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0