Will en månad idag!



Bättre bild än den här när han sover blir det tyvärr inte för det är det han gör oftast. Han är en riktig sömntuta vår son.

Idag blir Will hela en månad gammal. Jag kan inte fatta att det har gått så lång tid redan, jag tycker nyss att jag kom hem ifrån förlossningen. Han växer och frodas och har ökat 300 gram den senaste veckan och väger numer nästan 4500 gram, en ökning med mer än ett kilo på en månad alltså. Vår lilla guldklump!

Jag kom nyss in från en långpromenad med skeppet (syskonvagnen), Lija vilar och Will med. Härligt att dom synkar sin nap så mamman hinner hämta andan. N jobbar halvdagar denna vecka så jag har provat på vad som komma skall - att vara själv med piraterna.
Det går bra, det krävs planering, planering och åter planering. Så länge man inte har bråttom eller känner sig stressad så har jag märkt att det går prima.

Will är däremot lite förkyld, täppt i näsan och har torrhosta. Lite orolig blir man eftersom han är så liten men han är inte något allmänpåverkad eller har feber. Så det är näsdroppar och lite högläge när han ligger som gäller.

I måndags var vi hela familjen ( N vabbade, nytt begrepp som tvåbarnsföräldrar ) till barnsjukhuset i Uppsala. Vi träffade Lijas dietist samt en sjuksköterska. Vi fick information och tips angående Lijas kost. Dietisten kommer vi att träffa regelbundet hela Lijas uppväxt.
Dessutom fick vi lägga en beställning från Apoteket på glutenfria baslivsmedel till Lija för två månader framöver. Detta kör dom hem till dörren, det är en hel del kan jag säga, till kraftigt reducerat pris - 60 kronor i månaden! Det är allt möjligt såsom pasta, bröd, bakmixer, kex, havregryn med mera med mera.



Lija på fikapaus idag under vår promenad. De har öppnat en barnbutik med kombinerat cafè som vi kollade in på vår tur. Jag hittade några små påskäggspresenter till barnen också som jag visar senare.



Jag bad Lija vinka till pappa när jag pratade med honom i telefonen. Sötnosen saknar sin pappa såååå mycket när han är tillbaka på jobbet.



Lija i väntrummet på barnsjukhuset. Att rita är det roligaste hon vet för tillfället, lugn och mysig sysselsättning tycker mamman...

Kommentarer
Postat av: Annika

Herregud, en manad redan... Ruskigt vad fort det gar!



Glad pask pa er! Kram

2010-03-31 @ 19:34:55
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0