Guldklumparna har bemärkelsedag!



Jajemen - idag är vår lilla tjej ett och halvt år och lilleman hela två månader när jag räknar veckor och inte på datumet. Jag räknar veckor så här i början när en vecka spelar så stor roll.

Tyvärr blir det nog inte mycket mer sagt här idag för jag/vi har haft en väldigt intensiv dag och jag är helt slut i huvudet. Det har inte funnits utrymme för en dusch under dagen så dessvärre måste jag ta tag i det innan jag kastar mig i säng. Hur sjutton ska man få till det dagtid när man är ensam med två små?

Jag är trött efter att ha sagt till Lija 100 gånger idag att INTE dra kissen i svansen. Nej, jag överdriver inte - minst hundra gånger varav jag kanske kunnat lyfta bort henne mindre än hälften av de hundra på grund av att jag varit upptagen med Will. Jag är trött efter att ha bett henne att INTE trycka in nappen i Wills mun. Jag är trött efter att ha bett henne att INTE rycka nappen ur Wills mun och ja, så här kan jag fortsätta hela kvällen...

Hon har en riktig trotsperiod när hon testar allt och det blir ännu mer intressant när hon ser att vi reagerar och blir upprörda. Ja det är inte helt enkelt att bli storasyster...och inte heller helt enkelt att heta Will och vara lillebror och bli av med sin andra käraste ägodel hela tiden - nappen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0