Stolt mamma ( och pappa såklart )!

Jag har legat på latsidan vad gäller bloggen men det går verkligen i ett och inte alltid som planerat om kvällarna när jag har min bloggtid. På dagarna är det omöjligt att få till ett inlägg för när den ena sover vill jag umgås med den andra eller om det mot all förmodan är så att båda sover samtidigt så gäller det att ligga ett steg före och förbereda.

Idag har vi haft en toppendag, både Lija och Will hade besök på bvc på schemat. Lija för sin 18 månaderskontroll och Will för läkarkontroll.

Farmor kom till undsättning och promenerade med Will så att jag kunde koncentrera mig på Lija. Det var guld värt för Lija uppskattade verkligen stunden med bara mig trots att det vankades spruta.



Will var så tagen efter dagen så han somnade mitt i ett blöjbyte på skötbordet, det har nog aldrig hänt.

Lija
klarade alla tester galant och jag undrade nästan om hon skojade med mig när hon frågade vissa saker såsom om hon kan gå små ärenden, rita eller stapla leksaker. Vi tror att det är så att Lija har utvecklat och blivit bra på det finmotoriska såsom prat och pyssel på grund av celiakin. Innan hon blev diagnostiserad så var hon ganska matt och stillasittande och utvecklades inte så mycket fysiskt. Hon hade tid att sitta still och klura och tänka.
Men det har vi igen hundra gånger om nu när hon klättrar både högt och lågt och kutar överallt. Men hon har fortfarande ro att sätta sig och rita eller läsa.

Hon tyckte att Lija verkade vara en väldigt liten klok tjej och blev imponerad av hur mycket hon förstod, pratade och hur mycket hon lyssnade på mig. Det värmde i mammahjärtat när hon sa att vi hade en väldigt fin kommunikation och fint samspel med varandra.
Hon verkar inte ha fått några större sviter av celiakin utan fortsätter att öka i vikt och väger nu 11,5 kilo, 300 gram plus på en månad och mäter 83 cm.

Will går också upp ordentligt i vikt plus att han sticker iväg på längden. Läkaren som undersökte honom tyckte att han var väldigt stark och vaken. Vårat lilla kvicksilver fyrade av ett leende till honom också trots att han bråkade med honom.

Så nu är jag en nöjd och stolt mamma som har slagit mig ner i soffan. Fina, friska barn som utvecklas var dag, en rejäl dos beröm och lite egentid med Lija gjorde min dag!



Dessto piggare på kvällskvisten i pyjamasen som Lija valde i affären till han...





Full fart på guldklumpen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0