Vattenlek i sommarvärmen



Vilket otroligt underbart väder! Varmt och härligt, nästan som sommar. Lija har lekt på balkongen med vatten, det är bland det bästa hon vet och att bada. Perfekt att bara dra på henne galonisar så slipper hon bli blöt och kall.

Jag pysslar faktiskt inne trots det fina vädret. Har grejat lite med mina växter och nu håller jag på med foton. Det är bäst att passa på sådana här dagar när Will är på ett strålande humör och kan sitta med i babysittern.
Jag har ramat in flera förstoringar och börjat hänga upp på väggen i trappan. Jag skulle vilja tapetsera hela väggen med foton där i olika storlekar. Det kan nog bli ganska så kostsamt eftersom att vi har högt i tak men snyggt!

Idag hände något mer historiskt - Will vände sig från mage till rygg, vips! Det är ju lite enklare än tvärtom men det kommer nog snart det med. Han är så himla aktiv och sprattlig och tränar upp musklerna all vaken tid.

Lija babblar och bubblar precis hela dagarna. Hon är inte tyst en minut, även när hon är ensam pratar hon konstant. Det lutar åt skavsår i öronen när hon väl får ordning på talet...Nejdå, det är bara mysigt. De senaste nya orden är jeans och rumpa. Även en hel del olika tvåordsmeningar och treords kommer ur hennes mun. Den vanligaste är nog "Jag vill inte ha". Den verkar mest användbar.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0