Dubbelsidig öroninflammation & en spräckt trumhinna...



Men va f*n är det för fel????? Jag kan fortfarande inte lägga upp bilder? Felet kan inte ligga hos mig heller så jag hoppas det åtgärdas snarast. Trist när jag har så många bra på lager...

Ja iallafall så var vi till Lijas läkare på Ackis igår. Turen dit startade halvbra med att Lija kräktes i bilen och jag hade för en gångs skull inte med mig ombyte och vi hann verkligen inte först åka in till stan och köpa en ny uppsättning. Så hon fick låna sjukhuskläder och knata runt med. Men inte var hon ledsen för det inte, nej då det var  ganska spännande.

Angående Lijas celiaki så ser allt väldigt bra ut och hon har återhämtat sig extremt fort. Hon ligger över på sin viktkurva och den pekar rakt uppåt. Lilla fröken  väger nu strax över 14 kilo och mäter 90 centimeter över havet.

Det är skönt att det trots allt fungerar så bra med hennes kost och att hon återhämtat sig.

Ja så var det ytterligare en incident på väg till sjukhuset igår morse. Will har ju varit hostig till och från nu ett bra tag, ja båda barnen har varit det. Men i söndags kväll så fick han feber och var allmänt otilfreds. Han har sovit helt kasst i flera nätter och jag har tänkt att det måste vara något. Så planen var att besöka barnakuten i Uppsala när vi ändå var där. Mina misstankar besannades i bilen på väg dit då han skrek och skrek och sen såg jag att det rann ur örat på honom.
Öroninflammation igen då. Dubbelsidig denna gång och en spräckt trumhinna. Stackars lilla KaninKarlsson. Men han är så tapper, så fort trumhinnan sprack så var han gamla vanliga Will igen. Trycket som lättade så det var nog skönt. Nu är det penicillin tre gånger per dygn som gäller och alvedon.

Mitt i allt så är det födelsedagskalas för världens bästa Lija på fredag, tårta och beök av både släkt och vänner från morgon till kväll. På lördagen blir det knattefödelsedagsdisco i lokalen här som vi anordnar tillsammans med Lijas polare Wincent och alla deras småfolkskompisar kommer och dansar. Kul, det är mycket att se fram emot.

Ja nu hade det som sagt var vart roligt med ett gäng bilder men tyvärr verkar det inte fungera. Jag kompenserar er med ett bildregn så snart det bara går.

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Stackars lilla Will, hoppas det går över fort så han slipper ha ont :(



Vad lång Lija är förresten :)

2010-11-03 @ 09:06:41
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0