Bröllopsdag & Will 7 månader



Mina barn leker faktiskt med varandra! Ibland fem minuter och ibland kan jag komma in och då kan Lija sitta och läsa för Will eller så visar hon honom saker. Kärlek! Det är det här man har väntat och längtat efter.

Idag firar vi tvåårig bröllopsdag och elva år tillsammans, de ni, det går inte av för hackor;)
Motgångar och medgångar har det varit såklart men nu kan jag verkligen säga att vi lever i harmoni och symbios. Två underbara, friska barn som förgyller våra dagar gör inte något till det sämre direkt.

Det skulle nog kunna slita en hel del på förhållandet med två barn så tätt men jag tycker uppriktigt inte att det gör de. Vi är så samspelta och strävar åt samma håll, det är liksom bara barnens bästa som gäller. Då fungerar det. Man kan nog inte ens tänka egentid eller bli stressad av utebliven sådan utan man får bli glad om man lyckas få det. Det är ett bra recept för att få förhållandet att hålla. Tids nog finns det tid över till varandra.

Pyssel och myshelg här hemma förutom ett par incidenter som jag inte går närmre in på här, de som känner oss vet ändå;)
Lijas sovrum är nästintill helt klart, lite småfix kvar innan det är dags för inflyttning.

Will har fått två små risgryn i underkäken, äter numer välling morgon och kväll samt lunch. Det går framåt och han börjar bli stora killen. Snart inte min lilla bebis längre.



Will hittar man lite överallt nuförtiden om man lägger ner honom. Han rullar, ålar o kravlar dit han ska.



Lija älskar att måla och pyssla.



Detalj i lekrummet, tyg under madrasserna på loftsängen.



Vår dotter är ju som bekant besatt utav Nicke Nyfiken, ja apor överlag och så grodor då. Häromdagen kom hon gående som en apa med armarna runt benen liksom och ropade mamma titta! Jag frågade vad hon pysslade med och hon berättade. Jag höll på att vika mig dubbel. Härom natten när N skulle lägga över henne i hennes säng så ropade hon i sömnen - AAAPPPA! Haha hon drömmer uppenbarligen om aprackarn också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0