Amningen är nu ett minne blott för denna gång



Så kom vi då till den dagen när jag bara kände att amningen inte längre var det bästa alternativet för Will så i lördags slutade jag att amma. Den lilla piraten flaskstrejkade i 14 timmar innan han kapitulerade.
Jobbigt för mammahjärtat har det varit men jag tröstar mig med att det är det bästa för honom.

denna förändring har tagit all min energi och ork de senaste dagarna. Det är en ganska stor omställning både för kroppen och knoppen. Plus att nätterna blir aningen kämpigare när det ska flaskmatas.

Men vi mår bra och frånvaron här beror helt enkelt på att jag inte har haft tid eller ork.



Lija hjälper till att klippa tyg häromdagen på IKEA.



Ja så här kan det se ut. Lija fick en cykelhjälm av pappa N häromdagen och den har hon på sig lite då och dp som ni ser. Till exempel så är det väldigt nödvändigt när man lagar mat.



Will åkte med mig på loppis i lördags. En hel del fynd blev det, bland annat en Bobby car med släp , en cykelsits till Lija och Kavatstövlar i nyskick för en ynka hundring.



Vi hade kräftkalas förra veckan och Lija och Mojjen älskade kräftor.



Det blev en kräftcocktail och Lija fick såklart en likdan som slukades. Iskall Chablis till de.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hihi, tänk vad olika det är för alla. Jag tyckte att nätterna blev betydligt enklare med att sluta amma.

Min amning fungerade aldrig helt bra (ja jag gav upp så fort jag fick chansen också), ville ju egentligen aldrig amma, men ville prova ifall jag ändrade mig.



För mig och Juli går nätterna mycket smidigare nu när jag bara behöver göra en flaska, hon äter, sen somnar om.

Vi båda får mer sömn och mindre vaken tid:)



Blir bara så fascinerad hur olika det är för alla människor och barn:)

2010-09-29 @ 13:10:09
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com
Postat av: Camilla Ahnell

Amningen ett minne blott för denna gång? håller ni på och planerar fler barn utan att delge oss era tankar?

2010-09-29 @ 17:05:53
Postat av: Emma

Haha nej du Camilla - du är den första som får veta ev planer i sånt fall:)

2010-10-01 @ 22:09:18
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0