Busfrön



Will hostar och snorar som bara den. Det har bara eskalerat under dagen. Trots det kände jag att vi var tvungna att göra något idag för Lijas skull så det blev en sväng till öppna. Väldigt uppskattat som vanligt och bäst är pysselrummet. Vi gör pärlhalsband, målar med vattenfärg och leker med modellera. Lija är en äkta pysseltjej.

Appropå Will så är han inte alls pigg, det i kombo med att jag slutat amma har gjort honom jättemammig och allmänt gnällig. Inatt sov varken N eller jag emellan klockan ett och sex, kaos minst sagt.
Men likväl så kommer vardagen och en är tvungen att gå iväg och jobba och den andra ta hand om barnen. Tre timmars sammanhängande sömn är ok, men noll är inte funktionellt. Nu är det flera nätter i rad dessutom, tråkigt för Lija med en trött mamma. Önskar det fanns någon i vår närhet som kunde förgylla hennes dagar sådana här gånger.

Men så är icke fallet och det finns inte i min värld att hon inte ska få aktivera sig så det blev öf som sagt.

Jag har tränat body balance ikväll, så skönt att få röra på sig och stärka kroppen. Nu ska jag sträcka ut mig i sängen och tänka på bättre tider. Jag är trots allt förunnad med två friska, underbara barn, den bästa make man kan önska sig och en framtid tillsammans, sämre kan man ha de.


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Jobbigt med kaosiga nätter, Hoppas att det snart vänder!

2010-10-01 @ 07:22:39
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0