Vår vår vår



Planteringar som Lija och jag grejade tidigare i veckan. Vita violer som alltid i lådorna och så blir det kryddträdgård, sockerärtor, jordgubbar och körbärstomater bland annat. Hon gick redan förra sommaren och plockade godsaker och mumsade så jag kan tänka mig hur det blir i år....

Ja nu är det fasiken äntligen vår! Dessvärre har vi inlett den med krupphosta och över 40 graders feber, ja Lija då. Pluttan, hängig som sjutton. Så fort Iprenen gick ur så rusade det upp över 40 grader fort. Så det blev att gå upp vid midnatt, ner i soffan, mysa, kolla Nicke Nyfiken och käka glass. Sedan somnade hon om gott tills det var dags för en ny Ipren omkring 06.

Jag skulle ju ha tatuerat mig idag men bokade givetvis av den tiden. Det får bli nästa vecka hoppas jag. Skisserna är klara och jag känner mig nöjd.

Dagens roliga sak var en ny tv, vi är nog de enda (?) som fortfarande har haft en tjocktv tror jag. Men nu ikväll förgyllde vi helgen med en ny rackare. Så skojigt med egen hemmabio så man knappt vill lägga sig. Det är en hel del fix kvar, ny tapet, tvmöbel osv men det hinns förhoppningsvis med över påskledigheten.

Nu bingen, imorrn underarbete på väggen bakom tvn och lite annat smått och gott hemmafix eftersom att Lija ändå inte bör ut på några större äventyr.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hoppas att lillan är piggare nu! Stackars liten inte kul att vara sjuk.



Så fint ni har planterat, härligt när våren äntligen är här!



Kramar

2011-04-18 @ 10:29:33
URL: http://alexeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0