Lijas andra ridlektion



Idag var det dags för Lijas andra ridlektion. Strålande sol och varmt så det blev en uteritt i skogen över stock och sten. De fick träna på lätt sits uppför backar, rida i lite svår terräng och träna på balansen samt höjdpunkten - trava på skogsväg. Lija gapskrattade hela biten de travade. Superduktig var hon och efteråt var hon alldeles dyblöt i håret av svett, det är jobbigt att rida i terräng.



Nöjd tjej som kommer tillbaka från uteritten och vinkar till pappa och lillebror.



Justerar stigläder, jag får alltid sno dom några varv till lilla fröken.



Redo för en skogstur.



Efter lektionen tog fröken med Lija och visade henne hur man tvättar bettet. Lija kände sig duktig och stolt som fick följa med fröken, nyttigt! Sedan var det som vanligt teori i sadelkammaren. Lija hade önskat pizza till kvällen så så fick det bli. Båda barnen somnade bums efter badet!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Gulligt! Jag får tårar i ögonen. Mina tjejer började ju också rida när de var pyttesmå. Det är kanon att hon börjar med ridsport, det blir rediga tjejer av det! Stor kram på er!/Cissi

2011-08-26 @ 22:52:28
Postat av: Emma

Cissi: Ja det är så roligt att hon, än så länge, älskar det. Det blir en mysig fredag för hela familjen men Will vågar inte riktigt klappa hästarna ännu;)

Jag har oxå hållt på med hästar hela mitt liv innan jag blev tvungen "att bli vuxen" så det är roligt för mig att få andas lite stalluft;)

2011-08-27 @ 09:09:07
URL: http://livetmedlija.blogg.se/
Postat av: Erika

spännande och skoj med ridningen :) söt hon är!

Kör med lappar för det blir snyggast så.



kramar!

2011-08-27 @ 21:25:52
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0