Pippi Långstrump



Pippi Långstrump är det, det ser du väl mamma!

Vi har varit på öppna och pysslat idag. Lija gjorde minsann en Pippi Långstrump som ni ser. Hon limmade dit ögonen och håret men hon var tvungen att tejpa lite också sen på slutet. Pappa ska få den sa hon, då blir han glad.

Will sover och Lija och jag har fika/mysstund i soffan framför en film. Jag ska snart sätta igång och tvätta, städa och packa inför Göteborg. Jag längtar sååå efter hotellfrukost och Hästensängen, ska bli toppenmysigt.

Jag skulle vilja ha lite tips av er med småbarn på dagis, vilka är de ultimata "leka ute kläderna" nu på hösten? Lager på lager med skalplagg, fleecefodrat gummiställ - vad tycker ni har fungerat bäst för alla parter?

Kommentarer
Postat av: mahlin

Vi har haft både och...

Fleece, skaljacka och överdragsbyxor när det är torrare ute.

Fleecefodrade gummikläder när det är blött.

De funkar ju bra på vintern också om det är milt väder med slask.

Dyrt blir det, men fördelen är ju att de mindre kan ta över om det är bra kvalitet på grejerna.

2011-08-16 @ 14:24:33
Postat av: Emma

Tack Mahlin, lite inne på samma spår jag med. Skalkläderna är ju suveräna mot gummiställen som inte andas lika bra. Men jag tror oxå dom är ultimata när det är ruskigt ute och inte alls lika många steg för personalen så då vet man att de håller sig varma och torra. De kan ju faktiskt ha dom tills det är dags för overall.

2011-08-16 @ 14:27:46
URL: http://livetmedlija.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Skalkläder med fleece under om det är kallt. POPs skalkläder klarar ju riktigt regnruskväder. Galonkläder andas ju inte så det blir supersvettigt...

2011-08-16 @ 19:18:46
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0