Åka på semester (??)



Här har Lija packat ut halva lekrummet och ska åka på semester och äta massa glass. Ibland är de lättroade, dock inte lika kul att hjälpa till att städa efteråt...

Idag och igår har Will varit hemma med en sabla hosta, varannan minut hostar han och hela nätterna. Jättejobbigt för både honom och oss. Igår var jag till Uppsala för en liten bebiskoll, allt var bra, då passade vi på att ta en helkoll på Will också på akuten. Där får man verkligen allt kollat och undersökt och det är skönt att veta att det "bara" är en besvärlig hosta och inte öron igen eller lunginflammation.

Det känns tyvärr som om att man både får snabbare och proffsigare hjälp om man åker direkt till akuten istället för att söka hjälp här.

Just nu ligger han bredvid mig i soffan och kikar på sin absoluta favvo, Nicke Nyfiken. Det är typ enda gången han är stilla när det visas. Tänk att både han och Lija har varit/är som besatta av den där apan. Vi får se om det blir likadant med lilla trean.

Tänk att det är som allra, allra mest 64 (!!!!) dagar kvar tills lilla HON flyttar in. Förmodligen bara 50 dagar då det ser ut att bli snitt, ska på bedömningssamtal med överläkaren den 21:a.
Det ska bli skönt att få ett beslut innan jul och nyår.

Jag mår hyfsat bra trots det som är, visst börjar det bli tungt men inte så farligt. Har inte ökat så mycket i vikt, cirka 7 kilo denna gång vilket känns mer än okej trots att det är en stor bebis.

Nu ska jag göra något mysigt med min lilla kille och njuta av ensamtiden med honom <3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0