Galna renar



Årets julgardiner går i sann Clark Griswoldanda (Ett päron till farsa). Supercoola tycker jag!

Lija har hostat i princip hela natten och det går så långt så att hon till slut kräks av hostan så det blev vab idag med. Dessutom så går det magsjuka på hennes avdelning så valet att ha henne hemma var inte så svårt. Underbart att få hänga med bara henne, det gäller att passa på!

Will däremot är pigg och full av energi så han är på plats och röjer på dagis. Det är nog roligare för honom än att hänga med oss soffpotatisar.

Allt såg bra ut hos barnmorska igår, bra värden och fina mått. Höga, jämna hjärtljud och Giraffen ligger på plats, fortfarande rörlig, alltså inte fixerad.

Vi skickade iväg en remiss angående snitt till bedömningen i Uppsala så nu är det bara att vänta på en läkartid, gissar att det dröjer till efter nyår. Hon uttryckte sig ganska illa när jag förde mina önskemål på tal och sa rent ut att hon tycker att jag är dum. Inte särskilt professionellt kan jag tycka, speciellt inte när man inte känner till bakgrunden samt hur tidigare förlossningar sett ut.

Hon påstod också att jag är tvungen att gå på flera Aurorasamtal innan ens en remiss kan skickas. Hur det nu skulle hinnas med mitt i jul och innan vecka 38??
Nej det tänker jag inte göra sa jag och bad henne ringa bedömningen i Uppsala medans jag satt där. Mycket riktigt så ansåg dom att jag med min bakgrund kunde komma direkt och träffa en läkare för diskussion kring ett kejsarsnitt. Det gäller att stå på sig och man måste verkligen ha full koll på allt själv.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tänk vad svårt det ska vara att få som man vill när det gäller vissa saker. Helt sjukt att hon sa så till dig. Jag tycker det ska vara upp till var och en hur man vill göra med både förlossning och amning.

Visst, en del kanske bara är rädda, men har man bra skäl borde det räcka.



2011-12-01 @ 19:45:24
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0