Julafton 2011



En mycket förväntansfull Lija som ska ställa ut gröt till tomten.

En väldigt lyckad, stressfri och mysig jul är nu över, åtminstone är julafton över och nu återstår nästan de allra mysigaste och lugnaste dagarna. Nu ska vi passa på att njuta av en lååång ledighet tillsammans innan det är dags att ta i med nya tag.

Julen firades hemma hos oss som vanligt med förväntansfulla och glada barn. Åh vad roligt det är nu när Lija förstår så mycket och hon var så upprymd hela dagen.

Alla paket var uppskattade och hon slet upp dom flåsandes och flämtandes och utbrast var och varannan gång: Mamma, hur kunde tomten veta att jag önskade mig detta ?? ;)

Ja riktigt lyckat och mysigt och jul har verkligen fått en helt annan mening och innebörd sedan barnen kom till världen.

Will var väldigt glad i speciellt bilarna som rymdes i hans paket och Alfonsböckerna. Är det något som får honom att komma till ro så är det just Alfons Åberg, tack för att han finns när det är dags för nattning;)

Idag har vi varit in på mellandagsrean en sväng. Jag shoppade loss en del på PoPs rea, bland annat skalkläder till våren men mest bebiskläder till Lillgiraffen. Jag har för övrigt inte hunnit berätta så mycket om mötet med läkaren på bedömningen men jag återkommer till det.

Nu ska vi njuta av sista ledigheten tillsammans som en familj på fyra för nästa år är vi fem <3.



En klapp i väntan på tomten visade sig vara nödvändig...



Kommer inte maten snart??



Tomten svalde de med hull och hår, jag var lite orolig att Lija skulle syna bluffen faktiskt... Ingen av dom var rädda heller så det var väldigt lyckat.



Will bärgar paket från tomten. Den observante kan skymta en blåval i bakgrunden...



Will är inte bara besatt utav fordon utan han hyser också någon slags förkärlek för hjälmar;)



Will försöker åka snålskjuts bak på Lijas nya skidor.



Klart att den älskade nappen ska ha hedersplatsen på jultallriken.

Kommentarer
Postat av: Annika

Härliga bilder på fina barn. För övrigt så tycker jag att "valen" också är väldigt fin :) God fortsättning till er alla!

2011-12-27 @ 11:15:55
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0