Julstämning i min "stuga"



Lija och jag pysslade ihop juldoftande apelsiner med nejlika i helgen. Det luktar ljuvligt och väldigt juligt när man kommer innanför dörren. Efter ett tag fick hon ont i tummarna men det var kul ett  tag;) Julstjärnorna på fot står i deras lekrum och ger julstämning.

Idag var första dagen på dagis efter en veckas sjukdom för Lija och även första dagen för vinteroverallen att åka på. Tänk att det är den femte december och overallen har inte behövt luftas förrän idag och knappt idag till och med. Skönt tycker jag som snart kan kalla mig höggravid.

Tillbaks till Lija, det första hon sa imorse var: Mamma, jag har ingen hosta mer! Jag kan gå till dagis! Överlycklig tjej! När hon kom dit var det noga att kolla in allas hyllor och korten ovanför och rabbla namnen osv. Det värmde att se henne så glad i sitt dagis. Will kutade också fort in på sin avdelning och kastade sig in i leken.

Nu verkar det dessvärre vara min tur att bli sjuk men så länge det inte är samtidigt som barnen så är jag glad!

Dags att hämta hem mina glädjespridare, jag saknar dom varenda dag de är på dagis, tokigt;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0