Under my Umbrella



Städbonanza här hemma idag. Jag har kutat runt som en ekorre och plockat, fixat och torkat. Ändå hinner man nästan bara med att underhålla, inte det lilla extra som att piffa och pyssla, suck. Hemhjälp eller en nanny ett par timmar vore kanske något att tänka över.

Jag är helt slut idag efter allt städande plus att Will vaknade en 10-12 gånger mellan klockan 03 och 07. Så det blev inte direkt någon sammanhängande sömn för min del.

Nu avsnitt fem av Solsidan och sedan sussa.



Min smarriga "kina" som smakade bättre än hämtkina. Suveränt gott!



I korta drag så gjorde jag så här:
Strimlad lövbiff som jag först fräste på högsta värme i smör och olja. Kryddade med vegeta kryddblandning, vitlök och svartpeppar.
Av med köttet och woka de grönsaker du vill ha. I med köttet tillsammans med grönsakerna när de är klara. På med vatten, färdig sås på påse som är suverän, idag med smaken vårlök/ostronsås. Smaka av med soya och lite vinäger. Koka upp och red av till önskad konsistens.
Voila!

Kommentarer
Postat av: Karin Arnehed

Vad kul din blogg verkar! kommer definitivt läsa på din blogg igen! =) Ha en trevlig helg =P

2011-02-23 @ 10:39:21
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0