Bildregn från mobilen



Jag har fortfarande inte hittat sladden till systemkameran men sladden till mobilen är återfunnen så jag passade på att tömma den.

Veckan har gått i ett, vi har bland annat varit på barnens avdelningar på dagis och träffat deras fröknar samt kommit fram till ett inskolningsschema. Barnen kommer att skolas in samtidigt under två veckor så vi får se vem av oss som ska skola in vem.

De kommer ju att gå på olika avdelningar, Lija hade kunnat gå på småbarn tillsammans med Will en termin men det kändes lika bra att hon började på "storbarn" på en gång istället för att skolas om till nästa vår igen.
Dessutom tror jag att det är bra för dom att få vara lite självständiga. Det kan nog lätt bli så att Lija ska ta hand om Will och försvara honom. De är ju nästan ihopvuxna ibland och det är nog bara nyttigt för dom. De ses ju mycket i varje fall.

Jag märkte bara när vi var där nu i veckan att tillsammans stack de iväg och utforskade varenda vrå och leksak men hamnade en ensam så var det inte riktigt samma go.

Så det blir en liten utmaning för dom men en nyttig sådan tror jag. Det ska bli otroligt spännande att se hur det går. Lijas inskolning kommer nog att ta sina två veckor misstänker jag...



"Klipper" i vinbärsbuskarna.



Alex och Lija svalkar sig på gården.



Grabbarna meckar upp en basketkorg som för övrigt är sönderkastad nu...



Vaxholm.



Will var överlycklig när han fick en egen bil så nu slipper de slåss om den;)



Glasspaus, bordet är numera vitmålat.



Jag lyckades med en finfin bondbränna...



Vi ska möta pappa vid tåget och Lija har plockat blommor till han. "Lija ässar blommor".



Will tar igen sig på gräsmattan.



Kvarterets faror.



Filmmys i puffen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0