Ettårskontroll och vaccination



Lija hjälper mig att hänga upp mat åt pippisarna medans Will sussade i vagnen.

Idag har Will fått sina ettårssprutor och så var det läkarkontroll. Allt såg bara fint ut och den lilla rackarn växer på längden så det knakar.
Tack snälla Magnus för att du passade Lija, som har lite dåliga minnen av sjukhus och läkare, så att hon slapp vara med.

Efter det så somnade Will gott i vagnen så Lija och jag passade på att bara hänga i solen och mysa. Vi matade pippisarna i "vårt" äppelträd och städade balkongen på framsidan. I solen och där det var lä var det superskönt men inte alls i skuggan. Hoppas iallafall att det är vår på väg!

På eftermiddagen var vi iväg till ytterligare ett dagis och hälsade på. Jag fick inte samma positiva känsla på detta ställe utan det första är det nog som gäller för min del. Mysigare miljö och jag fick en bättre inställning till pedagogerna där. Vi ska överlägga här hemma så får vi se vart det slutar.



Tjejfix - då fick pippisarna rosa rosetter såklart.



När jag precis klätt båda och kommit utanför dörren för att gå på ettårskontrollen så häller Lija blomjord över hela lillebror. Suck, bara att gå in med honom igen och skölja ur håret.



Så här kan det se ut när Lija målat med vattenfärg...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0