Falsk krupp



Lija och jag bakade Lijas favoriter, kanelisar i helgen. Glutenfria såklart och supergoda blev de!

Will blev dålig dagen efter sin vaccination, feber, snuva och hosta. Natten till söndagen så blev även Lija dålig och fick falsk krupp bara sådär rätt vad det var från ingenstans. Will har haft sin förkylningsastma sedan i lördags och Lija nu då falsk krupp. Det låter otäckt och burkigt, man hör att hon inte får ordentligt med luft. Det som har hjälpt henne är främst frisk luft och helt enkelt att komma upp.

Behöver jag säga att vi inte är den piggaste familjen just nu. Både N och jag är dessutom rejält förkylda.

Helgen var trots allt mysig, vi bakade både bröd och bullar till Lijas stora förtjusning. Kladda och palta för fullt var en hit såklart.



Lijas resultat - finaste!



Wills nya grej är att försöka klä på sig själv. Knasbollen blev så lycklig när jag hjälpte honom på med Lijas nattlinne. Han gick runt och kände sig sååå fin;)



Alltså, vad kul de har tillsammans! De är aldrig "ensamma" utan har alltid en polare att busa, leka och kivas med. De förgyller verkligen varandras liv. Här jaga med en soffpuff.


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Härligt att läsa att dom har så kul tillsammans nu :) Finns kanske hopp här hemma med ;)

2011-03-23 @ 09:13:53
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Emma

Emma: Det lovar jag, att det finns hopp. Det är det bästa vi gjort att skaffat barn så pass tätt så att de verkligen har behållning av varandra. De kommer ju nästan vara som jämngamla tills tonåren kommer;=)

2011-03-23 @ 10:24:28
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0