Boooooooo!!!



Lija har målat "Booooo" (Buuu) som hon säger.

Lija satt och tittade på Spöket Laban härom dagen när hon plötsligt kom springandes och tjata om att hon minsann skulle måla NU. Fram med färgerna och vips så hade hon målat "Boooo". Så skulle hon måla näsa och öron helt plötsligt men då lyckades jag rädda konstverket innan det var förstört.

Jag blev riktigt imponerad, annars har hon inte målat så mycket rena figurer. Mest streck och bollar och låtsasskrift. Spöket ska sparas och ramas in och få en hedersplats.

Nu målar hon spöken var och varannan dag och det roligaste är att de ska ALLTID målas med brun färg??

Båda barnen är snoriga och förkylda, ja så går det när man besöker öppna förskolan en gång. Det slår aldrig fel, det var därför jag slutade gå dit till slut i vintras. Det var inte värt att hela tiden ha sjuka barn och inte heller kul för dom såklart.

Will var så täppt så han sov inte en blund emellan 23:30 och 03:30 inatt, så alltså sov inte jag heller den tiden och sedan var det bara att upp och studsa vid halv åtta snåret.... Lija vilar ju inte middag längre heller så det dröjer ett tag tills jag får lägga mig ner.

Vi myser i soffan idag, tur att båda barnen uppskattar film och kan ta det hyfsat lugnt när de är sjuka.

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Vilket underbart spöke, klart det ska få hedersplats :)

2011-05-30 @ 15:51:07
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0