Dagarna och veckorna flyter på....



Lijas kompisar på dagis vinkar hejdå till Lijas glädje. Fröken berättade häromdagen för mig att Lija är väldigt populär och omtyckt även av de äldre barnen, och det MÄRKS. Så fort vi kommer så ropas det HEEEEJ från alla håll och kanter och de vill ha med henne på allt möjligt.

Igår kom hon gåendes med en äldre kille, Arvid, som enligt fröknarna är väldigt omhändertagande och omtänksam med Lija. Det värmer att höra kan jag säga!! Lija som jag inte ens trodde var ett dagisbarn visar sig stormtrivas och sa för första gången igår att hon älskar dagis.

Will trivs också bra nu, han kastar sig numer in i leken på morgonen och är inte alls ledsen vid lämning, men det tog sin lilla tid. Hans språk och ordförråd har verkligen exploderat och han pratar till och med flerordsmeningar emellanåt. Underbara barn!!

Något mindre underbart är nätterna här hemma den senaste tiden. Barnen delar ju sovrum men båda två brukar kila in till oss mitt i natten och till en början var det mysigt. Men till slut sov ingen bra, och barnen blev irriterade på den andre som låg och sparkades och började tjafsa om vem som skulle ligga närmast mamma osv.
Så nu pågår avvänjning vid att springa in till oss om natten och jag leder tillbaka dom när de kommer. Igår natt kom Lija 7 gånger med Råttis i handen. Det skulle kissas, drickas vatten och det ena med det andra.

De tre senaste nätterna har jag somnat mellan 03-04 och sedan upp kring klockan sju,puh!! Men det verkar ta sig, Will sov bra denna tredje natt och somnade om själv flera gånger när han vaknade till. Vad tror ni? En vecka eller två?

På måndag är det dags för 3d/4d ultraljudet!!!! Såååå spännande!! Jag ska göra det till en mamma/Lijadag och ta ledigt åt henne, äta lunch i stan och sedan ska hon få följa med och titta på sin Lillebror/Lillasyster <3
Jag tror hon kommer tycka att det är superhäftigt, hon är ju så väl medveten om att det bor en liten bebis i mammas mage.

Så på måndag vet vi också vilka som kommer att få majoritet i familjeråden här hemma;).............



Pappa N:s gamla Briomec, typ Meccano, är otroligt populärt!! Jag måste be tomten köpa något mer liknande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0