Första riktiga tandläkarbesöket



Igår var Lija till tandläkaren för första gången, tidigare har vi varit hos en tandsköterska och endast fått rådgivning men nu var det dags för första undersökningen.

Det gick alldeles strålande och hon gapade stort, för stort, så tandläkaren sa att hon kunde slappna av lite, haha. Det första hon sa var, hon har inte använt napp va? Så nu i efterhand har det bara varit positivt med det uteblivna nappanvändandet, tänk hur gärna jag önskade att hon skulle ta den där nappen när hon var bebis. Men det har man igen nu och hennes bett och tänder såg så fina ut.

Hon var mäkta stolt efteråt och glad för sitt klistermärke och sin rosa tandborste.

Efteråt frågade hon: Mamma, behöver jag gå till dagis? Kan jag vara hemma och mysa? Självklart fick hon det så vi hade en riktig mysdag, underbart att bara få hänga med min stora tjej och leka i lugn och ro.

I tisdags var vi också på treårskontrollen som även den avklarades med bravur. Alla tester gick galant och hon ligger över på både vikt och längdkurvorna. Hon mäter nästan en meter nu, drygt 98cm och väger 16,5 kilo. Stora tjejen!

Nu är barnen på dagis, jag har inhandlat julens första hyacinter och ytterligare några småenar som jag tänkte plantera på balkongen. Jag tänkte även påbörja årets julkort och det är nog bäst jag sätter fart för det brukar ta sin dagar...



Den där Will alltså....Lija ropade med skrattet gurglande: Mamma, titta vad Will gör NU!!!! Ja han gör ofta massa hyss den där lille Emil. Han är väldigt förtjust i att äta tvål och kräm så han hade väl fått syn på denna hudlotion och helt sonika bestämt sig för att hämta den och hoppade ner i handfatet.



Morgonmys <3 Mycket mobilbilder med halvkass kvalite men bättre än inget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0