Hemmamys med sjukling



Nergosade under täcket med kissen och Tingeling på tvn.

Lija har varit hemma ett par dagar med feber och en hosta som låter som jag vet inte vad. Hon hostar verkligen konstant, då menar jag en gång i minuten minst. Det måste vara sjukt jobbigt, stackaren. Men idag verkar det iallafall gå åt rätt håll.

Jag önskar att jag kunde få i henne lite hostmedicin men där är det tvärstopp, ja ni andra med treåringar hemma känner nog till det där...
Will har ju precis avslutat sin penicillinkur och är relativt kry så nu var det Lijas tur. Jag är glad så länge de inte är sjuka samtidigt;)

Idag väntas besök hos barnmorskan och vi ska diskutera samt få iväg en remiss till Uppsala om kejsarsnitt. Ja, det ser ut att bli det denna tredje gång. Dels på grund av komplikationer vid de tidigare förlossningarna, båda barnen har fastnat. Dels på grund av de omständigheter som råder denna graviditet.
Så som det ser ut nu så är det som allra mest åtta veckor kvar tills Lillasyster flyttar in hos oss<3

Jag gissar att hon kommer att kolla position på Lillasyster också, jag vet och har känt att hon har lagt sig tillrätta och den här gången har det ju inte så stor betydelse men det känns iallafall skönt för mina revben och andning.



På tåget på väg in till stan för att titta på Lillasyster. "Mamma, det är jättekul att åka tåg" !!!



Favoritlunch på pappas jobb.



Busigt att få sitta i fönstret på pappas jobb och leka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0