Operation rivning



Köket före/under rivning....



En liten bit på väg, man ser iallafall hur grundstrukturen kommer att bli.

I fredags fick vi för oss att börja riva/renovera köket. Den briljanta idèen föddes då både vår micro och varmluftsugn helt plötsligt pajade. Så då kunde vi lika gärna börja stöka om och greja.

Vi tog bort den totalt outnyttjade ( och numer omederna konstruktion) köksön och vände på allt så att grundstommen kommer att bli ett U-kök.

Nu återstår en del skåp som måste införskaffas samt kakel och så var det ju ugnen och micron då...

Men vi är så nöjda bara nu med små medel. Det är mycket mer luftigt och öppet, mer plats för en familj på snart fem kändes nödvändigt.

Jag såg framför mig de dagliga Bobby Carsracen tillsammans med en liten krabat i gåstol, hua....

Så det är vad vi har ägnat den mesta tiden av vår helg till. Lija har en gräslig hosta om natten så det har även varit en hel del nattspökeri och spring. Men nu hoppas jag att hon får vila upp sig inför en ganska händelserik vecka med bland annat dagis, tandläkarbesök och treårskontroll.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Det där ser bra ut tycker jag..puss puss <3

2011-11-14 @ 20:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0