Krasslig kille



Febrig liten kille som låg nerbäddad hela torsdagen.

I torsdags ringde de från dagis och jag fick gå och hämta en sovande och febrig Will. Det var ungefär en vecka efter att han fått sin första vaccination emot mässlingen så det kan nog mycket väl ha varit sviter av den som satte in.
Hela torsdagen låg han nedbäddad bredvid mig i soffan och tittade på Nicke Nyfiken och gosade. På ett sätt var det väldigt mysigt att få rå om ett barn som behövde mig som mest. Lija var ju kvar på dagis. På fredagen var han feberfri men han fick vara hemma och mysa med mig då med medans Lija busade med sina kompisar.

Att ha ETT sjukt barn hemma var något nytt för mig och otroligt mycket mer hanterbart än två sjuklingar som behöver mamma. Han fick hänga i mitt knä hela tiden och fick min totala uppmärksamhet, lyx!

I fredags var det ridning för Lija, veckans höjdpunkt och världens bästa start på helgen. Denna gång fick hon rida energiska My så det var lite av en prövning både för Lija och pappa som sprang bredvid och fick blåhålla henne i traven. Lija klarade det galant och var mäkta stolt efteråt.

Full fart hela helgen och igår hälsade vi på "gammelmonne" och fortsatte hjälpa henne att komma iordning i sitt lilla radhus. Barnen studsade studsmatta och gick skogspromenad med Zodiac, gammelmonnes boxer. Mormor var också där så det var full fart och nöjda barn.

Jag bokade precis en tid till Will på vårdcentralen för en titt i hans mun. Han får panik när vi ska borsta hans tänder och då mitt fram i överkäken. Den senaste veckan så har det även blödit bara vi nuddar tänder och tandkött. Han kanske har fått en sticka eller något annat skrot i tandköttet som irriterar, han tuggar ju på ALLT.

Vi fick en tid i eftermiddag så då får vi se om så är fallet.



Stekare, njuter av lugnet, livet och en smörgås.



Lija och busiga My.



Lycklig tjej!



Två gräsklippare sysselsatte barnen länge på Bauhaus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0