Läderbröllop



Igår firade vi treårig bröllopsdag, även kallat Läderbröllop. N överraskade och kom ihåg dagen och jag blev uppvaktad med favoritblommorna liljor, rosa skumpa som ska sparas tills Giraffen anländer och så fick jag även världens finaste present som gick i tema läder dagen till ära. Jag ska såklart visa vad vid tillfälle.

Så nu har vi hängt ihop sedan 1999 och varit gifta sedan 2008, två underbara barn och ett tredje på väg <3

Dagis går bra för båda barnen, Lija stormtrivs även om hon testar och kollar vad som "händer" om hon säger att hon inte vill gå. Jag brukar stanna på morgonen till dess att det känns rätt att gå. De två senaste dagarna har hon inte velat att jag ska gå men sedan när hon har kommit igång så motar hon ut mig därifrån. Mamma, gå hem, uuuut, säger hon till slut.

Idag när jag kom för att hämta henne så var de ute på gården och hon kom svischandes bak på en cykel som en äldre kille körde. .Hon såg så lycklig och nöjd ut min lilla tjej!

Superlativen haglar från fröknarna. Hon är så duktig, busig och glad. Väldigt snäll, lugn,ordentlig, artig och fokuserad men hon ryter i till både äldre barn och pojkar om det är något hon inte gillar. Ja det var en del av det jag fått höra de senaste dagarna, man kan inte annat än bli stolt.

Will verkar också trivas men han är ganska trött och gnällig om förmiddagarna fortfarande. Han sover långt ifrån hela nätter så det är helt klart det som sätter sina spår på morgonen. Men han kutar numera in och börjar leka när vi kommer på morgonen, knorrar lite när jag ska gå men det ger sig innan jag har hunnit utanför dörren.

Jag är inne på tredje dagen med huvudvärk så jag tar nog mitt förnuft till fånga och kastar mig i plurret och sedan sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0