Andra inskolningsdagen



Wills hyllor på dagis, passande med den lilla listiga räven där;)

Så var då dag två på inskolningen till ända. Idag gick jag med Will för Lija ville att pappa skulle se hur hon har det. De tvar nog inte det bästa alernativet men det handlade bara om en timme idag. När N gick med Will så brydde han sig inte särskilt om honom men idag när jag var med så ville han gärna vara med mig och klänga lite. Så N får ta honom i fortsättningen.

Men i det stora hela så går inskolningen suveränt bra. För Lija släppte det ytterligare lite idag och N kunde lämna henne en kort stund utan problem.

Idag var de ute med de andra grupperna på gården och lekte. Brandbilen kom besök och det var lite spännande.

Precis som igår så var det ingen av barnen som ville gå hem. Lija fick se att de hade dukat matborden och att alla barnen skulle äta och det ville ju hon också göra så då blev det lite gråt. Men jag berättade att nästa vecka ska hon också göra det och det svaret nöjde hon sig med till slut.

Nu slappar vi lite med en film innan det är dags att åka till stallet och ridlektion. Fullspäckad dag för fröken och jag kan lova att hon är nöjd med dagens schema!



Redo för dagis!

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Kul att det går bra med inskolningen. Hoppas ni får en fin helg!

2011-09-02 @ 16:59:40
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0