Dagisnytt



Till Lija blev det en Geggamojamössa samt en velourklänning med sydd omlott ifrån Liandlo. Det är det första plagget jag köper ifrån Liandlo och jag är mer än nöjd. Superhärlig och bra priser!

Dagisstarten innebär helt klart att garderoberna behöver fyllas på med lekvänliga kläder. Ytterkläder är jag hyfsat på det klara med, tills det är dags för vinterkläder.

Kastar ut en fråga till er där ute med erfarenhet - fodrade gummistövlar eller någon slags allvädersstövel till exempel Vincents?
Att jag funderar är för att båda barnen har ofodrade gummistövlar samt goretexhöstkängor. Dagispersonalen lovordar fodrade gummistövlar men dels tycker jag att Will har svårt att gå i dom och dels tror jag att det blir lite överkurs när de har stövlar samt vattentäta goretexkängor. Vad säger ni?



Will fick också pröva ett nytt märke, Ebbe. Samma sak där, underbar, ekologisk bomull. Möjligen något små i storlekarna. Den blå hajmössan kommer ifrån Maxomorra.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

superfina kläder =))

2011-09-13 @ 11:42:08
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Nej inga fodrade gummistövlar säger jag både som förskollärare och som mamma. Tjocka strumpor i dom vanliga gummistövlarna funkar fint om det skulle behövas :)

2011-09-13 @ 19:38:15
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Sara mamma till melvin

Vi använder alltid vikings fodrade stövlar på höst o vår,helt överlägsna :)

2011-09-14 @ 08:37:34
Postat av: Emma

Sara: Ja jag är så i valet och kvalet om jag ska köpa Tretorns fodrade eller om jag ska gå på någon slags allvädersstövel. Eller så får barnen helt enkelt olika så testar vi oss fram:)

2011-09-14 @ 09:32:17
URL: http://livetmedlija.blogg.se/
Postat av: Sara mamma till melvin

Vi köpte Mc kinleys fodrade nu och de verkar suver'na. 190:- på intersport. ett riktigt kap.

2011-09-18 @ 19:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0