Halvvägs på väg!



Pappa, Lija och Lussan på fredagens ridlektion som innehöll nyttiga balansövningar.

Nu är vi halvvägs (och lite till) i graviditeten och jag börjar bli aningen rultig och kanske inte allt för smidig så nu får N ta över kutandet på fredagar.

Jag har en hel del problem med mina ben denna graviditet tyvärr. Kraftiga åderbråck samt risk för att det bildas proppar så det kommer att bli 20 tuffa och långa veckor för att citera läkaren.
Han har även undersökt möjligheten till att operera dessa nu samt kontaktat flertalet kärlkirurger men det är ingen som vill göra det så länge jag är gravid. Lite som att välja mellan pest eller kolera, för mycket risker under en pågående graviditet. Så som det ser ut just nu så ska det behandlas mekaniskt så gott det går.

Imorgon har jag tid för att mäta ut samt specialbeställa strumpor som går ända upp i ljumskarna. Om det hjälper eller inte visar sig. För övrigt är det högläge samt så lite belastning som möjligt som gäller, inte så värst skoj i ärlighetens namn.

Barnen mår prima, Will sprang glatt in på dagis idag och när han fick syn på sin vapendragare Lucas så ställde han sig och skrattade glatt och pekade på honom. Det blir bra det här till slut!

Vi håller på med ett litet projekt i barnens rum. Jag vill göra om och bygga en liten "pysselhörna", mestadels till fröken så att hon får sitta ifred och greja, pärla, måla, klippa och klistra. Ett skrivbord, belysning samt hyllor där Will inte kommer åt hennes småprylar. Vi får se hur långt jag kommer under dagen.


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Usch att du ska behöva må dåligt :(



Har planer för skrivbordshörna till Meja med, är stort behov av det känner jag. Tänkte kanske hinna till hennes födelsedag i december :P

2011-09-26 @ 20:23:45
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0