Inskolningsdag 10 - sista dagen!



Tokungar på väg hem ifrån dagis. Lija är en jycke om ni nu inte skulle se det. Efter dagis så tar vi det lugnt hem, Will ska oftast kuta hela vägen hem och kommer bara om jag ber Lija ropa på honom. Iiiiiiiii!!!! Vrålar hon.

Igår var det den tionde och "sista" inskolningsdagen. För Will fortsätter inskolningen veckan ut men han är själv där fast jag är tillgänglig.

Lija hade haft en toppendag igår. De hade pysslat och målat och Lija hade färg i hela håret så jag är övertygad om att hon haft kul. Hon hade lurat en stund på dagis och sedan ätit mellis med de andra.
När jag kom för att hämta henne så var hon däremot väldigt upprörd. Precis innan jag kom så hade ett annat barns mamma varit där för att hämta sin flicka. Den flickan hade tydligen en likadan fleecejacka som Lija och den tog hon på sig när hon skulle hem. Lija blev så upprörd och kunde inte förstå varför flickan skulle ta hennes jacka och gå hem.
Fröken visste inte då att Lija har en precis likadan så hon kunde för allt i världen inte förstå varför Lija blev så ledsen. Mitt i tumultet kom jag som tur var, Lija panikgrät och var så ledsen. Kanske gick tankarna som så att varför tar den flickan MIN jacka och går hem? Ska inte jag ha min jacka och gå hem?? Skruttan, det kändes iallafall himla bra att jag kom just då och kunde lösa situationen.

Will var ute på gården, glad i hågen och lekte när jag kom och hämtade honom. Han somnade vid vilan och hann sova två (!!) timmar när de väckte honom för mellis. Han hade varit mer självständig igår och lekt en hel del själv.
En tanke är att han är lite småhungrig på förmiddagen och därför blir lite kinkig. Vid halv tio har de ju fruktstund på dagis men Will äter inte frukt så det kan nog hända att han får en liten blodsockerdipp då. Vi ska se hur vi kan lösa det. Hemma har han ju fått något annat innan lunch.

Summa summarum så var det en bra dag för båda barnen. Härligt att hämta hem två glada barn och leka ute i solen en timme innan middag.

Idag ska de vara där till klockan tre, lite flex där på Will beroende på humör men jag tror det ska gå bra.

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Vi har bett att dom ger Alvin en macka vid fruktstunden, för vi misstänker också att han blir hungrig och därför gnällig. Erbjöd oss att skicka med en så dom skulle slippa fixa, men det fixar dom så gärna :) Får se om det gör någon skillnad, men jag hoppas det!



Trevlig helg!

2011-09-16 @ 17:58:24
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0