Inskolningsdag 6 & 7



Suddig bild men jag smygfotar genom fönstret ifrån personalrummet. Lija premiärhåller repet när de gick till skogen härom dagen.

Jag får ta det i ordning för jag vill gärna ha med alla inskolningens dagar här. Dag sex och sju gick väldigt bra för Lija, hon åt lunch där och hade ätit bra. Hon har haft en liten "låsning" med att gå på toa där men det har släppt nu och totalt har det bara blivit en olycka på dagis och det är ju nästan lika med noll tycker jag. I fredags fick hon prova att vila där. Hon hade legat stilla och lyssnat på saga och slappat lite men när de större barnen sedan gick ut från vilrummet så fick hon följa med och bygga smålego istället.

Jag tror inte att hon kommer att vila där eftersom att hon inte har gjort det hemma sedan ett halvår tillbaka. Somnar hon så gör det inte heller något men vill hon upp och leka så får hon göra det.
Idag ska jag hämta henne vid klockan ett om hon inte har somnat under vilan.

Det går framåt för Will men han är ledsen vid lämning. Jag har ringt när jag har kommit hem och då, efter cirka fem minuter, så är han uppe och leker och "gapar" på de andra barnen. Så det är små framsteg varje dag. I fredags satt han så fint vid bordet och åt lunch när vi kom och hämtade honom. Dagen innan hade både tallrik och glas åkt all världens väg.
Jag hämtar honom redan efter lunch idag så får han prova att vila där imorgon. Sakta men säkert är nog rätt recept vad gäller inskolningen och för att de ska känna sig trygga där.



Glasspaus hos gammelmonne (som Lija säger) i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0