Inskolningsdag 8



Lija roar sig med pilkastning, som Pippi, hos gammelmonne.

Igår var det då inskolningsdag nummer åtta av tio som det ser ut nu. Lija lämnades utan problem, hade ätit bra men inte somnat vid vila, som vanligt. De hade varit ute i ösregnet och det hade varit väldigt poppis. När jag hämtade henne vid ett så satt hon och målade med tuschpennor med ett par lite större flickor och såg så glad och nöjd ut.

Hon hade lite frågor när jag kom, jag hörde på henne att hon hade funderat en del. Hon upprepade flera gånger att mamma hämtar Lija, visst? I dom banorna gick frågorna så jag förstod att hon klurat lite. Idag var jag noga med att berätta när jag skulle komma och vad hon skulle hinna göra. Duktiga lilla skruttan <3

Will var ledsen vid lämning men som vanligt så gav det sig fort. När jag kom och hämtade honom så satt han så fint vid matbordet och bubblade med de andra. Han blev först ledsen när jag kom och jag förstod sedan att det var för att han är van vid att det är pappa som hämtar för direkt så frågade han efter honom.

Han var noga med att vinka till alla innan vi gick och en av tjejerna kunde han redan namnet på och sa hejdå till henne.

Han verkar trivas men behöver fortfarande lite mer tid. Så fort jag hämtat honom så sprang han och hämtade jacka och skor och tjatade om att jackan skulle på och sedan pep han fort ut genom dörren och babblade hela vägen hem. Han pratar en hel del nu och det är många rena ord. Han är väldigt duktig på att härma och det kommer nog snart att forsa ur munnen på honom.

Idag ska han pröva att vila för första gången, fortsättning följer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0