Inskolningsdag 9



Igår var den näst sista inskolningsdagen, inte för Will kanske men garanterat för Lija. Inga konstigheter med Lija, hon hade dock INTE ätit fiskbullarna som jag nästan visste helt säkert så det var en ganska så hungrig men glad tjej som jag hämtade vid tre.

Hon hade somnat vid vila och sovit en dryg timme. Pigg och glad men inga problem att natta på kvällen. Hon verkar väldigt tillfreds och trygg i allt det nya.

Will var ledsen så fort jag öppnade dörren till hans avdelning. Vi har sagt att vi gör plågan kort och säger hejdå redan i kapprummet och "hans" fröken tar över. Han slutar nästan omedelbart när jag har gått enligt personalen men det är klart att det känns. Jag får koncentrera mig för att stå på mig och inte reagera instinktivt så att han blir osäker. Dagarna går bättre och bättre för honom, igår hade han också ätit dåligt och han kan bli ganska kinkig då men han var glad när jag hämtade honom och gick (läs sprang) "hela" vägen hem. Alldeles överlycklig plutten!

Däremot sover han ganska illa om nätterna nu. Han drömmer mycket, både mardrömmar och trevliga drömmar vad det verkar. Han vill gärna upp i min säng och kramas, vilket han får såklart. Han behöver den extra närheten och tryggheten nu i och med allt det nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0