Lilla cowboyen



Igår var det 1 årsjubileum på ridskolan som Lija går på. Det var uppvisningar, tipspromenad och ponnyridning. Planen var att Will äntligen skulle våga sig upp på en kuse. Det visade sig att han var varm i kläderna nu efter alla gånger i stallet den senaste tiden. Han skrattade gott uppe på Lussans rygg och vägrade hålla i sig utan satt coolt och avslappnat med händerna på höfterna och gungade med som en cowboy.

Han var nog stolt och glad över att han vågade, en händelserik 1,5 års dag!

Will har hostat i princip hela natten och väckt mig och Lija om vartannat så idag är en lugn dag. Vi får se hur det blir för honom imorgon, om han är tillräckligt pigg för att orka med sin tredje inskolningsdag eller inte.

Imorgon bär det av till Uppsala också för ultraljud, kanske går det att se om det är en liten lillasyster eller lillebror som bor i min mage.... Jag är övertygad om att det är en liten brorsa, det är verkligen en pojkmage även denna gång. En kanonkula, lågt och rakt ut.



Här intog vi vårt fika till barnens förtjusning.



Lejon är inte läskiga mamma!



Men Will var (som ni kanske ser) något skeptisk till de uppstoppade djuren.



Tipspromenad runt hagar och stall. Lija kunde nästan alla barnanpassade hästfrågorna:) Jag med min "lilla" kanonkula, vart ska detta sluta;)



Lija valde att rida på Sunrise som brukar gå med i hennes ridgrupp på fredagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0