Tredje inskolningsdagen



Bilde tagna i motljus men man ser vad de pysslar med.

Nicke bakade majstorillabröd med barnen till middagen igår som blev kycklingfajitas. Will får ha napp i munnen när det är bakning eller matlagning annars hade han käkat sig mätt innan middagen kan jag säga.

Tredje inskolningsdagen är avverkad. Lija klarade den galant och jag kunde utan problem gå ifrån och sätta mig och häcka i personalrummet i en halvtimme. SKÖNT, jag hade nog inte väntat mig att det skulle gå så bra som det gjorde. Lyckan var gjord när ett par äldre flickor plockade fram saxar, pennor och papper och satte igång och pysslade.

Will hade det lite kämpigare idag. Han sov illa inatt och är lite förkyld så han blev trött ganska omgående på dagis och ville inte alls sitta stilla vid samlingen och efter det så var han om möjligt på ännu sämre humör. Han var med ute på gården och klarade av de timmar vi var där men N kunde inte gå ifrån ens en liten stuns idag som var planen. Men det får ta tid och jag vet att det hade fungerat om han hade varit helt hundra.

Nu vilar Will och Lija och jag myser i soffan innan det är dags att åka till Uppsala.

Kommentarer
Postat av: Annika

Duu CB, jag har ju bloggat idag ffs! Bilder äre sämre med dock...

2011-09-05 @ 13:40:33
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0